Strategia umiędzynarodowienia
Strategia umiędzynarodowienia i rozwoju współpracy Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Cel: Otwarcie uczelni na współpracę międzynarodową
cel 1. Rozwijanie wspólnych z partnerami zagranicznymi badań naukowych, w tym projektów finansowanych ze środków międzynarodowych
cel 2. Rozszerzenie oferty wykładów w językach obcych, w tym wykładów pracowników naukowych z uczelni partnerskich
cel 3. Zorganizowanie cyklu wykładów prowadzonych przez uznane autorytety zagraniczne
cel 4. Wydawanie wspólnie z partnerami zagranicznymi periodyków, monografii w językach obcych (serie wydawane kolejno przez UAFM i uczelnie partnerskie partycypujące w kosztach edycji)
cel 5. Stworzenie systemu rekrutacji kandydatów na studia w UAFM w krajach Europy Wschodniej i niektórych krajach azjatyckich
cel 6. Poszerzenie oferty studiów w języku angielskim, w tym oferty MBA
cel 7. Stworzenie oferty wykładów w językach obcych dla partnerów zagranicznych
cel 8. Rozszerzenie możliwości odbywania staży naukowych za granicą w uczelniach partnerskich dla młodych pracowników uczelni (staże naukowe dla asystentów, zagraniczne staże postdoktorskie dla adiunktów)
cel 9. Pozyskanie nowych parterów zagranicznych do realizacji programu Erasmus
cel 10. Stopniowe zwiększanie zatrudnienia wykładowców-obcokrajowców – umiędzynarodowienie kadry naukowo-dydaktycznej
cel 11. Przygotowanie oferty studiów w formule wspólnego kształcenia z partnerami zagranicznymi, realizowanych w UAFM i uczelni partnerskiej (wspólne programy studiów, wspólne kryteria naboru studentów, uznawanie wyników sprawdzania efektów kształcenia, wspólne/podwójne dyplomy)